Blog
Jakie powinno być biuro? Skuteczne zarządzanie powietrza w przedsiębiorstwie
Dążenie do ograniczenia zużycia energii przyczyniło się do znacznego uszczelnienia nowych budynków, co skutkuje zmniejszeniem dopływu powietrza. Wnętrza biurowe, pełne ludzi, sprzętu elektronicznego i mebli, stanowią środowisko podatne na różnorodne zanieczyszczenia.
Emitowane przez między innymi materiały budowlane, wyposażenie, urządzenia biurowe (szczególnie drukarki laserowe, ksero kopiarki) czy środki czyszczące, negatywnie wpływają na zdrowie i samopoczucie pracowników.
Mówimy o syndromie chorych budynków (sick building syndrome), gdy użytkownicy skarżą się na dolegliwości, takie jak bóle głowy, podrażnienia nosa i gardła, czy trudności z koncentracją. Objawy te mogą wpływać na wydajność pracy lub powodować absencję.
Eliminacja tych zanieczyszczeń staje się kluczowym wyzwaniem, zwłaszcza w kontekście dwóch dodatkowych problemów: smogu i pandemii choroby COVID-19. Źle zaprojektowana lub niewłaściwie użytkowana wentylacja, może okazać się niewystarczająca.
Profesjonalnie systemy wentylacyjne wykorzystują zaawansowane filtry, skutecznie usuwające z powietrza szkodliwe substancje. Niestety, nie wszystkie obiekty biznesowe są w nie wyposażone, co może skutkować pogorszeniem efektywności.
Optymalna jakość powietrza wewnątrz obiektu:
Warto wiedzieć
Inwestycja w profesjonalny system wentylacji to nie tylko troska o środowisko pracy, lecz także strategiczny krok w kierunku zwiększenia efektywności pracowników.
Zobacz na YouTube: